Avtale og vilkår
1. Bruk i markedsføring og personvern
Kunden samtykker til at anonymiserte bilder eller figurer av den ferdige skulpturen kan brukes i Sculpt sin markedsføring og utstillinger.
Sculpt følger gjeldende personvernlovgivning (GDPR). Personopplysninger lagres kun for å gjennomføre bestillingen, og slettes eller anonymiseres når formålet er oppfylt.
2. Bestilling og betaling
Bestilling er bindende når avtalen er signert.
Full betaling skal være mottatt innen [antall] dager etter signering.
Eventuelle tilleggskostnader avtales skriftlig før produksjon.
3. Godkjenning av design
Kunden skal godkjenne design/foto før produksjon starter.
Endringer etter godkjenning kan medføre ekstra kostnad [kr/avtale].
Kunden deltar aktivt i designprosessen, og Sculpt vil gi forslag og veiledning underveis.
4. Produksjonstid
Normal produksjonstid: ca. 1 måned fra mottatt betaling og godkjent design.
Ved uforutsette hendelser (tekniske problemer, forsinkelser fra leverandør, force majeure) kan produksjonstiden forlenges.
Kunden informeres så snart som mulig.
5. Levering
Levering skjer til oppgitt adresse via PostNord eller annen avtalt transportør.
Sculpt er ikke ansvarlig for forsinkelser etter at pakken er overlatt til transportør.
Eventuelle transportskader meldes direkte til transportøren.
6. Angrerett og retur
Spesialtilpasset produkt – angrerett gjelder ikke.
Retur kan avtales dersom produktet er mangelfullt.
7. Reklamasjon
Feil eller mangler kan reklameres innen rimelig tid etter mottak.
Sculpt vil tilby reparasjon uten ekstra kostnad.
8. Farge- og formavvik
Små variasjoner i farge, form og detaljer kan forekomme og anses ikke som mangel.
9. Eierskap og opphavsrett
Sculpt beholder rettigheter til den digitale 3D-modellen og tilhørende filer, med mindre annet avtales skriftlig.
10. Force majeure
Sculpt er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering som følge av forhold utenfor vår kontroll (naturkatastrofer, streik, pandemi, krig mv.).
11. Ansvarsbegrensning
Sculpt er ikke ansvarlig for indirekte tap eller skade som følge av forsinkelse, feil ved produktet eller hendelser utenfor vår
12. Kvalitet og tilbakemelding
Sculpt tilstreber høy kvalitet på produkt og kundeopplevelse.
Ærlige tilbakemeldinger verdsettes og brukes aktivt for å videreutvikle tjenesten.
